Kapten Izham Tarmizi

Izham Tarmizi Yakin Luciano Figueroa Masih Berbisa

Izham Tarmizi yakin bahawa Luciano Figueroa tidak kehilangan sentuhannya dan kehadirannya adalah penting kepada JDT menjelang musim 2018 yang akan datang.

Izham tidak bimbang mengenai kepulangan Figueroa meskipun pemain Argentina itu baru kembali dari persaraan dari bola sepak yang tidak terlibat selama dua tahun.

Sebaliknya, Izham gembira pemain kegemaran penyokong JDT, Figueroa kembali dalam pasukan dan yakin bahawa pemain berusia 36 tahun itu masih mempunyai apa yang diperlukan untuk menaikan pasukan JDT ke tahap yang lebih tinggi apabila musim baru bermula.

JDT melakukan kejutan dengan mengumumkan kembalinya Luciano Figueroa dan menggantikan Mohammed Ghaddar yang digugurkan. Satu lagi pemain import slot Asia masih terbuka dan harapan penyokong bahawa pemain itu akan menjadi rakan penyerang kepada Figueroa.

Luciano Figueroa

“Saya tidak menjangkakan bahawa dia akan bermain kembali tetapi ia adalah tonik bagi kami untuk mempersiapkan musim 2018 untuk mempersiapkan untuk Piala ACL atau AFC. Saya harap dengan kehadiran Lucho dan wajah baru yang lain akan menjadi tambah baik kepada pasukan dan itu keputusan yang baik untuk pasukan.”

“Dia masih berada di tahap yang sangat baik walaupun tidak bermain selama dua tahun, dia telah berlatih bersama kami dan memberikan kami banyak petunjuk. Pemimpin yang baik serta menjadi contoh bukan hanya untuk pemain muda tetapi juga untuk pemain yang berpengalaman, “kata Izham.

JDT mencapai peringkat kelayakan terakhir Liga Juara-Juara Liga Juara-Juara (ACL) pada 2017 tetapi kalah kepada Gamba Osaka, Jepun. JDT dijangka bertemu dengan Muang Thong United dari Thailand pada kelayakan 2018 yang ditetapkan akan berlangsung pada 23 Januari.

“Sasaran kami sudah tentu untuk bermain di Piala ACL dan musim lalu kami hampir sampai di sana. Tahun ini dengan skuad yang kami miliki, sasarannya sudah tentu untuk mempertahankan Liga Super, pergi sejauh mungkin untuk Piala FA serta berusaha sebaik mungkin untuk sampai ke Piala ACL, “tambah Izham.

Sumber: Goal.com

Baca juga: Bukan Badi, Tapi Azimat – Hazwan Bakri


Apa pandangan anda dengan artikel ini? Komen di bawah:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *