Photo 2021 10 12 12 30 18

?????? ???? ?????????? ???? ???? ?????? ???????? ????, ????? ????? ?????? ?????!

Simpanan emas bagi pendidikan anak dari awal akan membantu meringankan beban ibu bapa apabila anak menjejakkan kaki ke manara gading. Anak-anak juga tidak perlu mengharapkan pinjaman daripada institusi lain seperti PTPTN. Jadi, ini akan membantu seisi keluarga mengurangkan beban hutang. Perancangan bijak ini harus dimulakan sewaktu anak masih kecil dan diuruskan dengan sebaiknya.

? ???? ???? ?????? ?????

Ruginya mak ayah kalau tak buat simpanan untuk anak-anak dari sekarang! Bukan apa. Waktu tahun 2000 dulu harga emas RM30 je. Dan tahun ini harga emas sudah cecah RM300 iaitu harga yang paling tinggi untuk tahun 2022!

Kita boleh lihat di sini dalam masa 22 tahun harga emas naik 10x ganda tingginya! Ini baru cerita untuk 1 gram. Bayangkan kalau mak ayah yang ada anak baru lahir. Setiap bulan kita hadiah simpanan 1 gram untuk dia.

???? ???????? ???? ?????????? ????-????

1 bulan simpan = 1 gram
1 tahun simpan = 12 gram
18 tahun dah ada simpanan emas = 216 gram
Nampak tak nanti umur anak dah 18 tahun dah ada simpanan sebanyak RM61,128! **RM283 harga hari ini x 216 gram = RM61,128

Ini baru darab dengan harga emas hari ini. Bayangkan tahun 2040 umur anak 18 tahun. Masa itu mungkin harga emas sudah mencecah RM400 โ€“ RM500 segram! Best tak kalau anak dah besar mereka ada simpanan sebanyak itu?

Dengan duit itu la anak-anak nanti boleh guna untuk bayar kos pendidikan Diploma dan Ijazah mereka sekitar RM40,000. Kita tak nak dah anak-anak generasi akan datang kena lalui macam mana ramainya anak muda lalui sekarang ini.

?????????? ????? ?????? ???? ???????

Habis je belajar mereka kena bayar hutang belajar PTPTN. Mak ayah yang hebat, ketahuilah harga emas ini dalam jangka masa pendek ada turun ada naik (volatile). Dari RM301/gram, hari ini turun sehingga RM18/gram menjadi RM283/gram. Maksudnya hari ini harga emas sangat murah dari harga tertingginya!

Dalam jangka masa panjang pula, jangan risau sebab harga emas memang meningkat naiknya. Sekarang kita memang tak nampak. Tapi ingat ini, masa bergerak pantas. Jangan sampai harga murah ini pon kita terlepas!

Jom tanam azam saya nak anak-anak saya ada simpanan emas dan menjadi seorang penyimpan emas. InshaAllah.

Berminat nak mula simpan emas untuk anak, klik link niย www.wasap.my/60183912322/SimpanEmasAnak. Saya bantu sebaiknya.
Berminat untuk tahu lebih lanjut mengenai emas boleh lawati site ini:ย https://publicgoldofficial.com/HanafiAwang
Untuk join telegram penyimpan emas bersama saya klik siniย https://t.me/kelabpenyimpanemas

Apa pandangan anda dengan artikel ini? Komen di bawah: